طلا در مرز 1320 دلار
تحلیل و اخبار بورس جهانی طلا,سکه وارزها
آموزش,تحلیل تکنیکال,فاندامنتال,طلا,سکه,بازار فارکس,قیمت طلا,نرخ دلار

اونس جهانی در شرایطی هفته قبل را به پایان رساند که در منطقه نزدیک به 1320 دلار تثبیت شد و علی رغم ثبات طلای تهران رشد بیش از 5 دلاری را شاهد بود.

اونس جهانی.منطقه نزدیک.افت دلار.مقاومت.مثقال.گرم طلا.اونس.انس.مثقال طلا.افزایش بیشتر

 

در حالیکه اونس جهانی با اثر پذیری از افت دلار و رشد تقاضا خیز گرفت و به ثبت بالاترین قیمتها در 12 هفته اخیر پرداخت در روز پنج شنبه در پی آمار خوب اشتغال زایی آمریکا به عقب رانده شد که به علت خوش بینی به روند طلا در کوتاه مدت فعلاٌ در برابر کاهش بیش از اندازه مقاومت کرده و همچنان بر سطح 1320 دلار باقی ماند.

بنابراین گزارش، روز شنبه در حالی برای بازار طلای تهران آغاز شد که روند کاهشی قیمتها همراستا با تضعیف ارزها و در حالیکه اونس جهانی تقریباٌ با ثبات بر 1316 دلار و 70 سنت بسته شده بود، تداوم یافت و ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 425 هزار تومان رسید.

روند نزولی دلار در روز یکشنبه و ریزش آن تا سطح 3115 تومان سبب کاهش بیشتر ارزش فلزات طلایی شد که در روز دوشنبه کاهش جزئی اونس جهانی در کنار افت 15 تومانی دلار قیمت هر مثقال و گرم طلا را به 418 هزار و 500 تومان و 96 هزار و 611 تومان رساند.

این گزارش حاکیست، بازارهای جهانی طلا در شرایطی روز دوشنبه را آغاز کرد که با رشد قابل ملاحظه اونس به ثبت بالاترین قیمتها در 12 هفته اخیر پرداخت و ارزش این فلز زرد رنگ بعد از تجربه نرخ 1332 دلاری بر بهای 1326 دلار قرار گرفت که کارشناسان افزایش تقاضا و افت دلار را سبب رشد قیمتها می دانند.
دلار که در این روز کمترین میزان خود را در یک ماه گذشته تجربه کرد در کنار گزارش بانک مرکزی سان فرانسیسکو که نشان می داد نرخ های سود آمریکا در آینده نزدیک افزایش نخواهد یافت زمینه رشد طلا را در روز دوشنبه فراهم کرد، روزی که علاوه بر آخرین روز ماه بودن، پایان سه ماه دوم سال جاری میلادی نیز بود .

قیمت طلا در روز های سه شنبه و چهارشنبه تغییر چندانی را تجربه نکرد و در روز پنج شنبه آمار خوب اشتغال زایی آمریکا در ماه ژوئن بازار طلا را به عقب راند و در لحظاتی نرخ اونس بر 1309 دلار نیز قرار گرفت اما خوش بینی به روند طلا در کوتاه مدت و کاهش غیر منتظره میزان سفارشات صنعتی آلمان سبب شد تا ارزش این فلز زرد رنگ در سطح خوبی باقی بماند.

بازار طلای تهران که از روز سه شنبه تحت تأثیر اونس جهانی و دلار ارزش فلزات طلایی را تقویت کرد و قیمت هر مثقال طلا را به 425 هزار و 500 تومان رساند تا پایان هفته تقریباٌ برهمین بها ثابت ماند.

شایان ذکر است، تجزیه و تحلیل رفتار قیمتی طلا در روزهای گذشته نشان می دهد طلا سعی در حفظ سطح 1320 دلار دارد که به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر سطح حمایتی 1300 دلاری در کوتاه مدت حفظ شود احتمال افزایش بیشتر قیمتها وجود دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط پیمان معظمی